Gør din gode tilbud synligere med gadeskilte

Nu om dage bliver vi bombarderet med reklamer på nettet, på TV og på store skilte i byerne. Det kan virke umuligt at trænge igennem den massive strøm af tilbud, og nogle gange virker de fuldstændig irrelevante for os. Men hvis vi kigger lidt tilbage til dengang reklamerne var mere lokale, var det især gadeskilte der sloges om vores opmærksomhed – og de gør det faktisk også i dag.

Det er en fejl at tro, at alle kunder skal hentes gennem annoncer på nettet. Når en potentiel kunde går ned ad gaden, er det især de skilte og tavler, hun møder, der tiltrækker hendes opmærksomhed. Både detailhandlen og restaurationskæden gør brug af disse skilte med succes.

Skiltning og tavler griber kunden i nuet

Den spontane handel foregår måske oftere på webshops nu, end den gjorde tidligere. Men det betyder ikke at kundernes spontanitet er afgrænset til nettet. Vi kender det selv: Duften af bagerens brød og et skilt foran butikken, hvor de bedste tilbud står tydeligt og uimodståeligt frem, kan få os til at mærke en pludselig sult, om end vi ikke havde planer om at skulle til bageren.  

Det handler ikke kun om at gøre kunderne opmærksomme på at din butik findes – det er også en fordel at have indendørs skilte og tavler, der guider kundens opmærksomhed hen på de mest fordelagtige varer og tilbud. Sådan ser vi det med diverse reklameringer for ’udsalg’, ’dagens ret’ og diverse procentvise nedskæringer.

Ofte kan det være en fordel at vælge store, klare skrifttyper og flotte farver. Farverne afhænger ofte af situationen, hvad du sælger og hvordan din butiks æstetiske udtryk i øvrigt er. Her er det vigtigt at være opmærksom på, at skiltet samtidig med at vække interesse, helst ikke skal blive for opmærksomhedsskabende, men passe til sine omgivelser.

Husk den fysiske reklame for din butik

En af de store fordele ved fysiske skilte er, at de kan ændres til hver en tid. Tavler med kridtskrift giver mulighed for at give et kunstnerisk udtryk samtidig med, at beskeden virker umiddelbar i kraft af sin forgængelige materialitet.

Dette giver også butiksindehaveren frihed til at lave happy hour på en sløv dag, at nedsætte prisen på restprodukter eller produkter som er ved at overskride holdbarhedsdatoen. Fysisk reklame giver kort sagt butiksindehaveren større fleksibilitet og bedre rækkevidde, når det handler om at nå kunderne.

admin